Kukapa ei rakastaisi syömistä?

25.07.2017 | Liikunta

Minä ainakin!

Ruoka, ravinto ja ravitsemus ovat minulle tärkeitä asioita. Sen lisäksi, että rakastan syömistä, olen kiinnostunut ravitsemuksesta ja sen vaikutuksesta suorituskykyyn, niin henkiseen kuin fyysiseen.

Minulle rakkaista asioista ensin tulee liikunta ja toisena syöminen. Ja joskus täysin toisinpäin. Vaikka tykkään kokkailla ja olen kiinnostunut ruoan ravintosisällöstä, tykkään yksinkertaisuudesta, helppoudesta ja nopeudesta. Joten en ole mikään ruokahifistelijä. Jään helposti moodille “tämä on helppo ja nopea setti, syön tätä seuraavan kuukauden joka päivä lounaaksi”. Ravintolassakin olen yleensä valinnut sen tutun ja turvallisimman vaihtoehdon.

Poiketen tutusta ja turvallisesta kanasalaatista päätin ryhtyä muiden suomalaisten kanssa kukkakaalitalkoisiin. Ystäväni inspiroimana kehitin kukkakaalisalaatin, joka on nopea valmistaa ja rikkoo omaa perinteistä kanasalaattilinjaa. Lisäksi perinteiseen vihersalaatti-kurkku-tomaatti salaattiin verrattuna tässä kukkakaalisalaatissa on huomattavasti paremmat ravintoarvot. Tästä saattaakin tulla taas seuraava “tämä on helppo ja nopea setti, syön tätä seuraavan kuukauden joka päivä lounaaksi” 😀

Kurkkaa alta kukkakaalisalaatin ohjeet. Kerrohan mulle miten tämä maistui sinulle.

Kukkakaalisalaatti

1 omena

1 kukkakaali (raakana)

purkki oliiveja

purkki kikherneitä (käyttövalmiita)

rasia kirsikkatomaatteja

1 paprika

keitettyä quinoaa

rucolasalaattia

Sekoita kaikki ainekset keskenään suuressa kulhossa. Sekoita joukkoon kastike. Salaattikastikkeen ohje on alla.

Kastike:

oliiviöljyä, balsamicoa, hunajaa, sitruunamehua, oreganoa, basilikaa, timjamia, suolaa, pippuria

Lisää Kirjoituksia
© 2018 Movement factory